• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Telling van ziekmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jo Wetzelaer

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Berichten
25
Geachte excelexperts,

zie bijgaand Word-voorbeeld. Hoe krijg ik het klaar dat met een formule in kolom ZM het aantal ziekmeldingen worden geteld waarbij uren in het weekend niet worden geteld, maar wel geregistreerd dienen te worden om als de ziekmelding 's-maandags doorloopt dit niet wordt geregistreerd als een nieuwe melding (gewenste uitkomst zie laatste kolom) en hoe kan met een formule de totaal aantal meldingen (zie laatste ingevulde rij) worden geteld (telkens als er een ziekmelding van een of meerdere dagen bijkomt is de bedoeling dat dit cijfer met 1 wordt verhoogd) (gewenst antwoord nu is 5, maar als er een ziekmelding bijkomt 6).

Bedankt (bij voorbaat) voor jullie medewerking,


Jo Wetzelaer
 

Bijlagen

  • VoorbeeldZiek.doc
    53 KB · Weergaven: 77
  • VoorbeeldZiek.zip
    4 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Jo,
Het lijkt mij handiger als je een Excel bestandje als voorbeeld plaatst. Is duidelijker en voor makkelijker om een oplossing te bedenken.
 
Beste Jo, onze Excel experts zijn niet alleen op Helpmij actief maar ook op diverse andere forums. Aangezien je deze vraag hier op Helpmij en op andere forums al twee of meerdere keren heb gesteld sluit ik deze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan